فرماندار ساری گفت : مسئله وقف ارتباط نزدیکی به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد و فرهنگ دارد.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، جواد واحدی در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری که در سالن همایش‌های اداره کل بهزیستی استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت اداره اوقاف ساری در طول چند سال اخیر چشمگیر بوده است، افزود: تمامی امورات اوقاف و عواید موقوفات طبق نیت واقف عمل می‌شود و فراتر از این مسئله چیزی صورت نمی‌گیرد.
 
فرماندار ساری با اشاره به اینکه ضابطه و نظام‌بندی در مسئله وقف و سازمان اوقاف مشاهده می‌شود، اظهار داشت: مسئولان اوقاف و متولیان موقوفات باید پاسخگوی اجرای نیات واقفان باشند.
 
واحدی به شعار سال مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و گفت: مسئله وقف ارتباط نزدیکی به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد و فرهنگ دارد.
 
وی یکی از لازمه‌های اقتصاد مقاومتی را مسئله وقف دانست و بیان داشت: در سال جاری باید به مسئله ترویج و احیای وقف توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
واحدی اظهار داشت: توجه به مسئله فرهنگ موجب خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی و هجمه‌های فرهنگی ناجوانمردانه دشمن می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید بر ترویج مسئله فرهنگ و وقف ورود ویژه‌ای داشته باشند، افزود: حوزه‌های علمیه یکی از مکان‌های مناسب ترویج فرهنگ وقف است.
 
فرماندار ساری عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های دینی حوزه‌های علمیه در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه استفاده شود.
 
واحدی اظهار داشت: تحولات مناسبی در زمینه ترویج فرهنگ وقف در شهرستان ساری صورت گرفته است که امیدواریم در دوران ریاست جدید اوقاف ساری این موضوع با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.
/2759/